I mødet med den engagerede og professionelle medarbejder fra Job&Råd, vil den ledige genopdage sit potentiale og finde fornyet tro på sine egen kapacitet. Job&Råds medarbejdere motiverer og inspirerer de ledige, så den helt rigtige individuelle plan og løsning kommer på plads.
Jens er Internationalt certificeret Stresscoach (ICI) og mindfulness-instruktør. Jens har stor erfaring i arbejdet med at skabe løsninger for mennesker, der har brug for at finde et nyt og mere holdbart ståsted på arbejdsmarkedet.
” Jeg er især optaget af at skabe trivsel for mennesker i arbejde. Det er min erfaring, at mennesker blomstrer, når de mødes med forståelse, anerkendelse og tillid. Sammen kan vi finde den sunde og meningsfulde måde at indrette arbejdslivet. Der findes en løsning for alle”.
Tina er oprindeligt uddannet Socialpædagog og har i mange år arbejdet med børn, unge og voksne borgere bl.a. indenfor handicap/socialpsykiatri området. De seneste år har Tina været beskæftiget som Neuropædagog ved Bosted for beboere med Handicaps.
Tina er uddannet proceskonsulent fra UCC/Go’Process og har iværksat udviklingsprocesser i personalegrupper og borgere bosat i socialpædagogiske bosteder.
Tina er i gang med en certificering i Neuroaffektiv Udviklingspsykologi.
I mødet med borgeren er Tina optaget af opbyggende og tillidsfulde samtaler med henblik på at hjælpe borgeren hen imod bevidsthed om egne ressourcer. I processen arbejder vi henimod parathed til styring i eget liv ved at booste hjælp til selvhjælp i forhold til beskæftigelse.
Lars er uddannet ergoterapeut og har en overbygning i systemisk og narrativ terapi og intervention. Har desuden en supervisionsuddannelse fra Kemplerinstituttet og beskæftigelsesministeriets projektlederuddannelse. Lars har mange års erfaring inden for psykiatrien og som psykiatrisk jobkonsulent.
”Jeg har arbejdet med afklaring og jobformidling i 18 år og oplever fortsat en daglig glæde ved at hjælpe mennesker med at finde et ståsted på arbejdsmarkedet.”
Keld er en erfaren jobkonsulent og har en baggrund inden for salgs- og markedsføring. Keld er en inspirator og er god til at skabe relationer. Han kan altid finde løsninger på ny karriereudvikling og jobsøgning for ledige med særlige behov. Kelds særlige styrkeområder: motiverende, resultatskabende jobsøgningsforløb.
”I jobsøgningsforløb med ledige bliver jeg fyldt med energi og får en dybfølt lyst til at hjælpe og finde løsninger. Når jeg hører om menneskets udfordringer og eventuelle problemer, strømmer det ind med gode idéer til hvad der kan hjælpe personen videre i livet, og så handler vi på det - sammen”.
Lene er teamleder og konsulent. Hun har en kandidatgrad i almen pædagogik og minoritetsstudier. Lene har stor erfaring med arbejdet på beskæftigelsesområdet. Lenes særlige styrkeområder er den tætte og frugtbare indsats i virksomhedssamarbejdet og den virkningsfulde håndholdte indsats.
”Jeg har altid brændt for at hjælpe andre mennesker til at få øje på deres potentiale. Det en daglig motivation for mig at arbejde for at gøre en forskel for nogle mennesker, som er endt i en svær position”.
Malene er Job&Råd´s administrative koordinator. Malene har den daglige kontakt til alle jobcentre og står for tilmeldinger til forløb og afregning af forskellige ydelser hos Job&Råd.
``Jeg elsker at hjælpe sagsbehandleren i jobcenteret og andre samarbejdspartnere med at få den rette service hos Job&Råd. Samtidig er det en stor inspiration for mig at kunne støtte vores konsulenter til at binde de forskellige arbejdsgange sammen, så vi leverer det absolut bedst produkt, til glæde for alle, både borgere, sagsbehandlere og konsulenter”.
Rey er uddannet socialrådgiver 2006 Cand. Mag Kultur Formidling 2008.
Diplom i ledelse 2012. Har arbejdet med offentlige, statslige organisationer og den private sektor indenfor rådgivning, analyse, udvikling og strategi gennem 18 år, herunder ledelses- og medarbejderudvikling. I det offentlige har hun primært arbejdet med det Specialiserede Socialområde samt Arbejdsmarkedsområdet.
Særlig stor erfaring med: Beskæftigelsesområdet, det specialiserede socialområde – voksen handicap og psykiatri samt børn og Unge, med sammenhængende borgerforløb og generelt helhedsorienterede sager, med rehabliteringssager og klargøring af disse via beskæftigelsesfremmende indsatser samt med rådgivning og vejledning på tvær sag sektorer, herunder lovgivning (beskæftigelses, serviceloven, aktivloven mv)
Elvira har arbejdet som myndighed/sagsbehandler i 8 år med borgere med komplekse problematikker (ressourceforløbsborgere)
Er ekspert i småjob/lønnede timer for borgere på ressourceforløbsydelse
Kan vejlede og hjælpe med socialt frikort, smat bruge det som redskab til at opnå lønnede timer
Fokus på afklaring i lønnede timer fx via kombination af praktik og lønnede timer
Handicapkompenserende ordninger
CV-skrivning og jobsøgning: hjælpe borger med at præcisere opgaver, borger kan udføre, ringe til virksomheder, sende ansøgninger til virksomheder mm.
Stor erfaring med forberedelse af sager til rehabiliteringsteam samt deltagelse i rehabiliteringsmøder.
Emilie er uddannet pædagog i 2015, med speciale i mennesker med psykosociale udfordringer og har tidligere arbejdet på botilbud indenfor socialpsykiatrien. Emilie har de seneste 6 år arbejdet indenfor beskæftigelsesområdet og oplever hvor vigtigt det er for menneskers mentale sundhed, at føle sig som en del af et fællesskab også på trods af deres meget forskellige forudsætninger.
``Jeg har erfaring med, gennem en tæt relation og ugentlige samtaler, at støtte udsatte borgere i, at komme tættere på arbejdsmarkedet. Jeg arbejder med motivations- og ressourceopbyggende samtaler og er stærk i at møde forskellige borgere dér hvor de befinder sig i livet og støtte dem i udvikling mod at nå deres mål. Jeg har særligt``